piątek, 18 sierpnia 2017

Z myślą o koniu.


 Byłam dzisiaj w western city na wydarzeniu o nazwie: Z myślą o koniu. Polega to na tym, że do Polski przyjeżdża trzech "zaklinaczy koni". Którzy dostają właśnie z naszej stajni cztery ogierki, które muszą jakby oswoić. A czemu oswoić? Ponieważ u nas młode konie trzymane są w stadach na łąkach i rzadko kiedy stoją w stajni, a jeśli już to w biegalni. Więc do Western City pojechały cztery konie od nas i właśnie ci zaklinacze wylosowali trzy z nich i mieli ją oswoić. Ale od początku, jak się zaczął ten dzień?
Gdy tam przyszłyśmy to powiedziałyśmy, że jesteśmy od pani Iwonki Parkitnej i wpuścili nas za darmo. Po wejściu na teren miasteczka obeszłyśmy wszystkie sklepy i skierowałyśmy się na halę gdzie odbywało się przedstawienie trenerów i losowanie koni. Wyglądało to tak, że na arenę wpuszczono tą czwórkę koni i można było je zobaczyć we wszystkich tempach. Potem zostały omówione zasady i przydzielone konie. Pierwszy trener- Marco dostał gniadego konia o imieniu Marcello, drugi trener- Patrick dostał ciemnogniadego konia o imieniu Maximo, a ostatnia trenerka, której imienia nie pamiętam dostała siwego konia o imieniu Mike Tyson. Po zobaczeniu koni i trenerów poszłyśmy obejść stajnię i spojrzeć na plan dnia.

Po tym poszłyśmy na te wszystkie wykłady, a gdy one się skończyły nadszedł najbardziej wyczekiwany moment- Oswajanie. Byłam zadziwiona jaką wiedzę mieli ci ludzie. Jednemu panu udało się włożyć na głowę kantar po  20 minutach! Koniowi co nigdy nie miał praktycznie kontaktu z człowiekiem! Cała praca z tymi końmi trwała 2h. Ci ludzie tak daleko zaszli z tymi końmi, że byłam pod ogromnym wrażeniem. Jutro kontynuują swoją pracę, lecz mnie nie będzie bo jadę na WKKW w Strzegomiu- mistrzostwa Europy. Jednak w niedzielę, w ostatni dzień pracy z końmi będę. Zapomniałam! W przerwie między wykładami byłyśmy w Oliwką na łąkach, gdzie była większość koni. Poniżej dam zdjęcia.




Osobom, które zastanawiają się czy warto na takie coś przyjechać bardzo polecam, dużo się dzisiaj nauczyłam. Ten post chciałam poświęcić Oliwce, bez której nie weszłabym tam w ogóle. Pozdrawiam cię <3
I pytanie do was. Chcecie post w pobytu w Strzegomiu?



1 komentarz:

Nazwa: