niedziela, 28 stycznia 2018

Breyer Stablemates 9154 - Koń Valegro


 Dzisiaj zrecenzuję model, który dostałam od Capricorn. Można go zakupić na stronie monocerus.pl 
Koń jest bardzo szczególowy i realistyczny. Gdy go wypakowałam to byłam w szoku, że tak mała rzecz może być taka szczególowa. Przedstawia ona konia imieniem Valegro w pozycji piaffu (jesli się mylę to poprawcie). Valegro to koń ujeżdżeniowy dosiadany przez Charlotte Dujardin, jego właścicielem jest Carl Hester. Jest rasy KWPN. Dwukrotnie został mistrzem olimpijskim w ujeżdżeniu i mistrzem świata. Mówiono na niego Blueberry (jagoda) z powodu umaszczenia.



 Model jest propocjonalny, nie widzę w nim anatomicznych błędów. Jest bardzo muskularny. Najmocniej zostały przedstawione mięśnie przy szyi i łopatkach. konik ma cztery, białe odmiany na nogach. Jego kopyta są kremowe. Jednak tu popełniono błąd, ponieważ Valegro na lewej przedniej nodze miał pęcinkę, a nie skarpetkę.


 Jego ogon wygląda u góry jak zapleciony, jednak tak nie jest, co według mnie jest minusem.


Koń jest bardzo szczegółowy czego dowodzi plamka na brzuchu, którą posiadał Valegro. Model nie ma strzałek, ani kasztanów. Dość mocno zwęża się w okolicy mostka. Na brzuchu ma nazwę firmy i zaznaczone narządy płciowe.


 Na czole Blueberry ma taką samą odmianę jak model. Jego uszy są postawione do przodu, a oczy mają ciekawski wyraz, jednak nie posiadają białek. Na pysku ma zaznaczone wszystkie szczegóły jakie powinny być.


 Koń ma zaplecione koreczki i w niektórych miejscach jego maść przechodzi w brąz.



Tu jest porównanie z mustangiem collecta i koniem hanowerskim schleich. Figurkę mogę polecić, bardzo mi przypadła do gustu. Jeśli chcecie ją kupić to zapraszam na stronę monocerus.pl  Figurce daje mocne 8,5/10.

1 komentarz:

  1. Wow, bardzo ciekawe umaszczenie! Szczerze, to tak bardzo równo 'przycięty' ogon mi się nie podoba... Taki równy, jak od linijki. Zdecydowanie bardziej wolę rozwiany ;D Ale to tylko moje zamiłowanie do 'dzikości'.
    Tak, to raczej piaff (nie jestem ekspertem).
    Nie wiem, czy to poprawne, ale ja przestawiłabym lewą przednią nogę do przodu (moim zdaniem jest zbytnio do tyłu).

    OdpowiedzUsuń

Nazwa: