środa, 17 października 2018

Horscover- Koń fiordzki

 Fiord, Koń, Hucul, Zwierzęcy, Natura
Nazwa: Fiording- Kuc fiordzki
Wzrost: od 130 do 140cm
Rodzaje maści: Bułana z ciemną pręgą grzbietową
Miejsce pochodzenia: Norwegia
Rodzaj: Kuc


O rasie:
Starożytna rasa o zauważalnie prymitywnych cechach. Przypomina dzikiego konia azjatyckiego. Był kiedyś wierzchowcem wikingów, rozprzestrzenił się po całej Skandynawii, a teraz jest spotykany na całym świecie.
Koń, Norweski Fiord Konia, Pastwisko, Padok
Od początku XXw. stał się czystą rasą i uważa się go za jednego z przodków wszystkich europejskich koni pociągowych. Jest niezwykle uniwersalny. Nadaje się do jazdy wierzchem, pracy  w rolnictwie i w zaprzęgu. Jest bardzo wytrzymały i obdarzony bardzo dobrym charakterem.


Krótki opis wyglądu: 
Fiordy są maści bułanej ze stojącą bułaną grzywą, która ma dwie barwy. Ciemny kolor jest w środku, a jasny na zewnątrz. Są krępe i silne, mają dużą głowę o szerokim czole. Potężną szyję z niskim lub płaskim kłębem. Jego nogi są krótkie i mocne z niewielkimi szczotkami, a kopyta są bardzo twarde. Mają różne wagi i rozmiary. Niektóre osobniki są lekkimi typami pociągowymi, a niektóre typ typowy do jazdy.





Podobny obraz


4 komentarze:

  1. Trochę mi głupio, że tak się czepiam, ale masz tutaj kilka błędów...
    *psst, nie musisz osobno pisać o prędze grzbietowej, to jedna z cech maści bułanej*
    Koń fiordzki jest zawsze typem kuca, nigdy nie jest koniem ciężkim i zawsze ma koło 140cm wzrostu c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdzie nie napisałam, że jest koniem ciężkim, napisałam tylko, że niektóre są lekkimi typami pociągowymi. Nie zawsze mają koło 140cm, jeden raz spotkałam fiorda o wzroście 132c. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. +plus link do fiordzika z nie-stojącą grzywą
    https://goo.gl/images/C83zNq

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja się cieszę, że po wróciłaś :P
    Ciekawy opis, lubię fiordy, chociaż na żadnym nie siedziałam xD
    A tak wgl to jakbyś mogła, to chciałabym zobaczyć jeszcze tutaj konia małopolskiego, gdyż mój ulubieniec jest takiej rasy 💞

    OdpowiedzUsuń

Nazwa: